نحوه نگهداری کاغذ حرارتی و جلوگیری از زرد شدن کاغذ

کاغذ حرارتی همه جا هست. می‌توان آن را در هر تراکنش صندوقدار نقطه‌گذاری کرد، روی هر بسته‌ای که دریافت می‌کنیم چسبانده شده است، و حتی به کیسه‌هایی که از رستوران‌های مورد علاقه‌مان می‌گیریم چسبیده است. در حالی که تعامل ما با کاغذ حرارتی اغلب مختصر و ماهیت یکبار مصرف دارد.

اما کار رول حرارتی فقط این نیست. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مجبور باشید این رسیدها را به عنوان سند مدت ها برای خود نگهداری کنید. مثلا برای دریافت حق بیمه تکمیلی برای داروخانه ها و درمانگاه ها یا بایگانی رسیدها برای حسابرسی ماهانه. همچنین نگهداری رول ها در انبار فروشگاه ها نیز بسیار مهم است.

زمانی که طول عمر اهمیت دارد چگونه باید با کاغذ رفتار کنیم ؟

بهترین راه برای نگهداری آن قبل از استفاده چیست؟

پس از استفاده، چگونه تصویر چاپ شده را تا زمانی که ممکن است حفظ کنیم؟

نحوه نگهداری کاغذ حرارتی و جلوگیری از زرد شدن کاغذ

مدت زمانی که می‌توانید انتظار عملکرد مطلوب از کاغذ حرارتی داشته باشید، به شدت به نوع کاغذ (یا «درجه»)، محل و نحوه نگهداری کاغذ حرارتی بستگی دارد، و اینکه چقدر از چند مشکل رایج که می‌توانند طول عمر آن را به‌طور چشمگیری کاهش دهند، اجتناب کنید. ابتدا اجازه دهید چند چیز را مشخص کنیم.



 

طول عمر کاغذ حرارتی را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

  • ماندگاری ، مدت زمانی که می توانید انتظار داشته باشید که کاغذ بتواند تصویری با کیفیت بالا تولید کند.
  • عمر تصویر ، طول عمر خود تصویر چاپ شده.

نحوه نگهداری کاغذ حرارتی و جلوگیری از زرد شدن کاغذ

ماندگاری

در شرایط ایده آل، اکثر گریدهای استاندارد کاغذ حرارتی، در دمای کمتر از 77 درجه فارنهایت و رطوبت نسبی بین 45 تا 65 درصد، عملکرد مطلوب را برای حداقل 3 سال از تاریخ تولید حفظ خواهند کرد .

آیا کاغذ حرارتی پس از سپری شدن این مدت منقضی می شود؟

نه دقیقا. این مدت زمانی است که اکثر روکش های حرارتی، تولید کنندگان کاغذ حرارتی پایه اصلی، کارایی کاغذ را تضمین می کنند. اگر انبار کاغذ حرارتی بیش از سه سال دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از استفاده به طور دوره ای کیفیت تصویر آن را آزمایش کنید.



زندگی تصویری

هنگامی که تصویری روی کاغذ چاپ شد می توانید انتظار داشته باشید که تصویر روی کاغذ حرارتی درجه استاندارد حداقل 7 سال خوانا باقی بماند ، اگر به درستی از آن مراقبت شود. کاغذ حرارتی با روکش بالا، درجه ممتاز، می تواند تصویر خود را تا 25 سال حفظ کند .

اگر طول عمر کاغذ حرارتی شما (چه قبل و چه بعد از تصویربرداری) در اولویت است، نگهداری و مراقبت مناسب ضروری است. که ما را به بخش بعدی خود می برد:

بایدها و نبایدهای نحوه نگهداری کاغذ حرارتی

نحوه نگهداری رول حرارتی

بایدها

  • در مکانی تحت کنترل آب و هوا نگهداری شود.تا حدی به دلیل حساسیت حرارتی که باعث کارکرد آن می شود، پوشش کاغذ حرارتی در محیط های گرم مستعد تخریب است. سعی کنید کاغذ را در اتاقی با دمای کمتر از 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد) و رطوبت نسبی بین 45 تا 65 درصد نگه دارید.
  • کاغذ را در برابر منابع نور مستقیم محافظت کنید.پوشش کاغذ حرارتی ممکن است زرد شود و هنگامی که در معرض منابع مستقیم نور UV، از جمله نور خورشید و نور فلورسنت قرار می گیرد، تصویر آن محو می شود.

نحوه نگهداری رول کاغذ حرارتی



نبایدها

  • کاغذ را در محیط های گرم یا مرطوب قرار ندهید.آیا تا به حال شده بود که یک رسید قدیمی را از محفظه دستکش ماشین خود بیرون بیاورید تا متوجه شوید که تصویر محو شده و به یک سایه تبدیل شده است؟ گرمای محیط احتمالا مقصر بوده است. به دلیل ماهیت خود، پوشش های حرارتی به آن حساس هستند – در وهله اول تصویر به این ترتیب ایجاد می شود. گذاشتن کاغذ در یک مکان گرم به آرامی هم پوشش استفاده نشده و هم تصویر چاپ شده را تخریب می کند.
  • زیر نور مستقیم آفتاب نگذارید.مشابه گرمای محیط، نور خورشید و سایر منابع نور UV نیز با پوشش حرارتی تعامل دارند و باعث محو شدن نامطلوب تصویر چاپ شده می‌شوند. کاغذ را با ذخیره کردن آن در یک پوشه بایگانی یا سایر مواد ذخیره سازی ایمن محافظت کنید.
    توجه: برای جلوگیری از تماس با آنها به مواد زیر مراجعه کنید.
  • کاغذ را در تماس با مواد خاصی قرار ندهید.تماس با مواد خاص می تواند باعث تخریب سریع پوشش حرارتی کاغذ و تصویر چاپ شده شود. از جمله آنها عبارتند از:
    • حلال های آلی مانند الکل ها، کتون ها، اترها و استرها
    • اکثر نرم کننده ها، از جمله نوار سلفون، فیلم های پی وی سی، پلی اتیلن گلیکول (PEG) و غیره
    • حلال های مبتنی بر نفت، مانند بنزین یا بنزن
    • هر دو پوشش کاغذ Carbon و Carbonless برای تولید نسخه های چاپی چند لایه استفاده می شود
    • آمونیاک و هر مایع پاک کننده مبتنی بر آمونیاک

نکته ای در مورد پوشش حرارتی بالا

حرارتی با روکش بالا دارای یک پوشش محافظ اضافی است که در بالای پوشش حرارتی استاندارد قرار گرفته است تا تصویر چاپ شده را از تماس آسیب‌رسان با رطوبت یا مواد ناسازگار محافظت کند. اگرچه ممکن است تصویر همچنان در اثر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت و شدید (مانند طغیان آب) آسیب ببیند، این پوشش محافظت قابل توجهی در برابر تماس موقت یا سطحی با این مواد ایجاد می کند.

پوشش بالایی همچنین یک بافر ایجاد می کند و تصویر حرارتی را از فرسودگی معمولی قرار گرفتن در معرض محیطی عمومی جدا می کند. این اغلب برای افزایش طول عمر مورد انتظار چاپ به بیش از 25 سال، زمانی که در شرایط آب و هوایی کنترل شده ذخیره می شود، کافی است.

 

منبع : thermalroll

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *